Snové telo…

Dnešná noc bola pre mňa čudná. Spánok som mala veľmi plytký, skorej som vnímala, že stále nespím ako spím. Sníval sa mi sen.

Išla som autom so svojim otcom a pred dedinou začali pobehovať opice. Najskorej jedna bola na krajnici a o kúsok ďalej ďalšia a postupne ich bolo viacej, že sme museli ísť pomaly, aby sme nejakú neprešli. Tak som si pre seba pomyslela, že by som si jednu vzala domov, takú maličkú. 😆

Potom som sa už videla v nejakej miestnosti a dávala pozor na kopu detí . Bol zákaz vychádzania z domu, lebo opice sa rozšírili a začali útočiť na ľudí. Ale deti boli zvedavé a stále mi utekali von. No ustrážte celú kopu 7-8 ročných detí. Mala som s nimi veľa práce, kým boli všetci vo vnútri.

Zobudila som sa a pozrela som si význam sna :

 –opicu vidieť – niekto ťa oklame,

veľa detí pokope – starosti a námaha.

No fajn povedala som si, ale žiaden význam som tomu nepripisovala. Potom som hľadala na internete aká planéta ma teraz ovplyvňuje, lebo moje obdobie je hrozivé. Už dlho som také nemala, že sa mi nedarilo. V horoskope som nemala uvedenú žiadnu planétu v dome, len varovanie , aby som bola opatrná, lebo niekto sa cez môj chrbát chce vyšplhať vyššie. No a to je tá opica v mojom sne. 😕

Aký význam má naše snové telo?

Snové telo je pojem, ktorý zaviedol Arnold Mindell spojením dvoch slov – sen („dream“) a telo („body“) – aby vyjadril vzájomnú spätosť snov a telesných procesov a ich vzájomné pôsobenie na seba: telesné problémy, symptómy a choroby, ktoré rušia jedinca, sa objavujú aj v snoch v podobe rozličných symbolov a postáv, a naopak, telesné symptómy sú vyjadrením snov, ktoré počas bdelého vedomia pokračujú na telesnej úrovni v snahe o svoje dokončenie, resp. realizáciu.

Prejavmi snového tela pri normálnom telesnom vedomí sú napr. hlad, túžba, únava, radosť, zimomriavky, spontánne pohyby alebo lokalizovaná bolesť. Snové telo zvyčajne prežívame ako niečo, čo nás vyrušuje a na telesnej rovine si ho zvyčajne najskôr uvedomíme cez rozličné symptómy.

Snové telo má mnoho vlastností, ktoré sa prejavujú napríklad počas meditácií ako zážitok jemno hmotného tela, počas vízií krátko pred smrťou alebo počas mimo telových zážitkov ako akási „plynná“ substancia, „duch“, „dvojník“, resp. ako to, čo mystici označujú ako „astrálne telo“. V snoch sa snové telo objavuje ako snové postavy, v medicíne ako symptómy. Jeho prvky sa však objavujú a manifestujú aj v interpersonálnych vzťahoch, v udalostiach a situáciách, v ktorých sa ocitáme, vo svetovom dianí, ale možno ho nájsť aj v rozprávkach a mýtoch – v podobe postáv, ako bosorka („negatívna matka“), kráľ („princípy nevedomia“), blázon alebo Hlúpy Janko („Self“/bytostné Ja), had (inštinkty), ryby (intuícia) a podobne.

Psychologička Leslie Heizer hovorí, že „snové telo je mystická totalita, komunikujúca neprestajne a cez rozličné kanály. Snové telo je ako Tao – nemôže byť definované, ale ak to definujeme, nazývame to snové telo. Môžeme ho pozorovať prostredníctvom posolstiev, ktoré vysiela v rozličných módoch podľa toho, v ktorom kanále sa informácia pohybuje. Ak je to telesné, voláme to symptóm. Ak sa toto posolstvo objaví v noci, voláme to sen.“

Arnold Mindell prišiel na myšlienku snového tela pozorovaním chorých ľudí a ich telesných reakcií na somatické symptómy. Všimol si, že ľudia majú nevedomú tendenciu svoj stav si zhoršovať: ak má niekto ekzém, škriabe si ho až do krvi, ak niekoho bolí chrbát, zhoršuje si svoj stav zakláňaním sa dozadu, aby cítil bolesť viac… Tento paradoxný jav poukazuje na to, že správanie sa tela v smere zhoršovania symptómov je vysoko účelné a vedie k odhaleniu príčin – či skôr zmyslu – chorobných procesov. Arnold Mindell neskôr zistil a svojou praxou práce s mnohými telesne chorými pacientami aj overil, že somatické príznaky – a to nielen patologické, ale aj také, ako napr. „husia koža“, tón reči, nevedomé gestá a mimika – sú prejavmi posolstiev snového tela, ktoré sa v nich ukrývajú. Telesné symptómy tak možno chápať ako akúsi „reč“, „jazyk“, ktorý používa snové telo pre komunikáciu s nami (vedomím, egom).

Fenomén snového tela zohráva v procesovo orientovanej psychológii dôležitú úlohu, pretože podľa ponímania POP je to práve snové telo, čo je „zodpovedné“ za naše individuálne zážitky v podobe chorôb, nehôd, synchronicít, komunikačných ťažkostí a konfliktov, závislostí atď. A hoci jeho prejavy nás zväčša rušia a obťažujú, nie je naším nepriateľom – naopak, jeho úlohou je viesť nás k tomu, aby sme sa stali celistvejšími bytosťami, aby sme rástli a rozvíjali sa.

Zdroj

Pridaj komentár