Štěstí přichází i když vaše vědomí přestává být ovládáno návyk a požadavky…vy vidíte svět jako přehlídku přednostních cílů.

2014-08-12-awarenessOkamžité posílené vědomí vám může pomoci vyhnout se mnoha svým návykům. Většina z obrovské rozlohy vašeho vědomí si vyžaduje množství stálé vnitřní práce. Existuje však zkratka, kterou je možno nazvat okamžitým posílením vědomí. Protože slova vědomí a láska jsou synonyma, můžete ji považovat také za okamžité posílení lásky.

Nyní uvádíme pokyny, jak můžete dosáhnout okamžitého podstatného rozšíření svého vědomí: Zakoušejte vše, co kdokoliv dělá nebo říká, jako byste to udělali nebo řekli vy sami, a rozšiřte tak hranice své lásky, vědomí a láskyplné účasti. VyužijeteIi okamžitého posílení vědomí, zapojíte do hry programy svého biopočítače, které jste zřejmě dosud při tvorbě reakcí na činnost a slova jiných l idí vědomě nepoužívali. Obvykle si uvědomujete některé vnitřní pocity a důvody odpovědné za vaše jednání. K vysvětlení podobného chování jiných osob však nej­ častěji používáte jiných programů než k zakoušení svých vlastních myšlenek a činů.

To nás vede k takovým spojením jako: ,,Já jsem důsledný, ty jsi zatvrzelý, on je paličák.” “Já jsem upřímný, ty jsi neotesaný, on je sprosťák.” ,,Já rád jím, ty jsi nenasyta, on je žrout.” “Občas lidi pro jejich vlastní dobro poopravím, ty se rád hádáš, on má strašnou povahu.” Ve všech těchto případech se mohlo jednat o totéž vnější jednání; programy použité k jeho interpretaci však byly naprosto rozdílné. Smyslem okamžitého posílení vědomí je připomínat vám, abyste při vnímání a vysvětlování toho, co jiní lidé dělaj í nebo říkají, používal i tytéž programy, jako když se snažíte porozumět svým vlastním slovům a činům.

Vaše schopnost porozumět lidem a milovat je se může okamžitě zdvojnásobit, odložíteIi jednoduše svou reakci na každou vzniklou situaci dostatečně dlouho k tomu, abyste mohli zapojit do činnosti programy určené vám. Jste již zřejmě schopni vyhnout se starým programům a postupně je tak znehodnotit. Začínáte si uvědomovat, že kdybyste mohli být na m ístě ostatních a viděli věci z jejich hlediska, cíti li a říkali byste nejspíše to, co oni. Když používáte okamžité posílení vědomí, necháváte vědomě situaci zpracovat programem, který jindy zapojujete při tříbení vjemů svých vlastních pocitů a činů.

To může často okamžitě zdvojnásobit vaši vnímavost a moudrost, a vy přijímáte a milujete každého ve svém okolí. Kdykoliv se cítíte podrážděni nebo rozzlobeni, odcizujete se člověku, který dělá pravděpodobně přesně to, co jste vy sami udělali již tisíckrát – a co plně přijímáte ve chvíl i, kdy se to týká vás. Představte si, že někoho o něco žádáte a on vám podráž­ děně odpoví: ” Proč si to neuděláš sám?” Tato slova projdou vašimi sluchovými nervy a když vstoupí do té části biopočítače, která se zabývá interpretací, zakusíte nejspíše ohrožen í svého Centra moci. To je okamžik, kdy použijete posílení vědomí. Můžete si pomyslet: “Již mnohokrát mě obtěžovalo, jestliže po mně někdo něco chtěl. Třeba jsem měl naspěch. Nebo jsem měl pocit, že to někdo jiný může udělat snáze a lépe, a neměli tedy žádat nejdříve mě. Také jsem mohl být unavený. Možná, že mi mé návyky právě v té chvíl i bránily milovat je tak, abych jim chtěl pomoci. Mohu si vymyslet desítky důvodů, proč nejsem ochoten lidem pomoci, když mě o to žádají.”

PoužijeteIi okamžité posílení vědomí, poskytnete lidem vý­hodu toho vnitřního porozumění, které užíváte, jestliže odpouštíte sami sobě své odcizující reakce. A tak místo zloby, odmítáIi vám někdo pomoci, sáhnete po okamžitém posílení vědomí. Potom můžete celou situaci vnímat ze širšího hlediska, které vám umožní ji přijmout a dotyčného člověka milovat. Pomůže vám to osvobodit se od dualistických programů užívaných při zakoušení činností “ostatních” lidí. Prostřednictvím okamžitého posílení vědomí si snáze uvě­domíme, že na světě neexistují žádní “ostatní”.

Máme všichni stejné pocity, stejné problémy s nadvládou bezpečnostních, smyslových a mocenských návyků, stejnou potřebu lásky a jednoty. ZakoušímeIi a vnímáme to vše, můžeme ke všem svým bratrům a sestrám cítit něco jiného než úplné přijetí a lásku ?

Úryvok z knihy Kniha vyššieho vedomia Ken Keyes

