article-1480_main_trapi_vas_nespavost_350_is_000007980637xsmall-1“Dobrou noc”, přejí rodiče dětem, manžel manželce, vnouče prarodičům… Dobrou noc nám přejí moderátoři nočních zpráv a přátelé opouštějící společný večírek. Nikdo z nich si neuvědomuje, že pro mnohé z nás je přicházející noc spíš noční můrou než potěšením.

Jak rychle usnete a jak v noci spíte? Probouzíte se v noci, anebo spíte tvrdým spánkem až do rána? V kolik hodin se v noci budíte? Zdají se Vám sny? Jak často se Vám sny zdají? O čem se Vám nejvíce zdá? Tohle všechno mohou být dotazy terapeuta v poradně metody C.I.C. Podle odpovědí klienta lze totiž dobře odhalit vnitřní disharmonie ve velkých orgánech, jako jsou třeba játra, žlučové cesty nebo slezina. Spánek představuje fyziologickou potřebu člověka. Délka spánku je u každého z nás zcela individuální. Zatímco někomu bohatě postačí šest hodin spánku, jiný člověk potřebuje nejméně osm hodin k tomu, aby si odpočinul. Po odpočinku volá celé tělo. Zejména pak mozek, který potřebuje vypnout a mít dostatek prostoru k tomu, aby vstřebal všechny vzpomínky, zážitky a emocionální situace. Spánek nám má pomoci načerpat psychické a mentální síly do dalšího dne.

Velký význam pro lidskou psychiku mají sny. Podle jejich obsahu lze bez nadsázky stanovit diagnózu člověka. Zdá se Vám často, že létáte? Pak zaměřte pozornost na své plíce. Jsou Vaše sny plné agrese, anebo se Vám často zdá o stromech? Vaše játra si zasluhují náležitou péči! Sny jsou kromě jiného také pomyslným ventilem nahromaděných emocí, takže se v nich, v tom virtuálním fantastickém světě odpojeném od vědomí, kde je všechno dovoleno, často odehrává to, co je v běžném životě jen těžko uskutečnitelné. Můžete se například spontánně vykřičet na tchyni, nebo můžete sdělit něco intimního člověku, kterého jste kdysi milovali, ale nedokázali jste se tenkrát dostatečně citově otevřít. A uleví se Vám.

Zeptejte se známých, co se jim zdálo. Mnozí Vám řeknou: “Mně se sny nezdají.” Je to vůbec možné, anebo si je dotyčný jenom nepamatuje? Mám zkušenost ze své poradny, že během detoxikačních kúr zaměřených na očistu od toxinů z životního prostředí se najednou sny začnou zdát ? zcela typicky o vodě, blátě, ledu či sněhu, což svědčí o určitém odblokování; z pohledu čínské medicíny bychom řekli uvolnění v okruhu ledvin.

Zajímavým procesem je usínání. V okamžiku usnutí se začne uvolňovat spánkový hormon melatonin. Ten se vyloučí ze sítnice oka či z epifýzy, a člověk bezprostředně poté usíná. Produkce melatoninu je závislá na přítomnosti modré barvy v okolí, která dopadá na sítnici oka, a člověk ji vnímá. Bez nadsázky lze říct, že čím méně modré, tím snazší usínání. Blankytně modrá barva je barvou probuzení. Když se rozednívá, tak se automaticky zastavuje vylučování melatoninu v mozku, a člověk se přirozeně probudí. Pokud je dlouho tma, pošmourno, mlhavo a obloha je stále šedá, chce se člověku pořád spát a spát? Je to přirozené.

Mnohým lidem brání v bezproblémovém usínání vlastní emocionalita. Ten obrázek je tolik známý: Namísto spánku pohledy do tmy a neustálé přemítání o různých tématech, starosti, domýšlení  nejrůznějších započatých situací a dialogů, promýšlení budoucnosti, řešení minulosti? Tento stav mozku nedovolí vyloučení melatoninu. Důsledkem je nespavost, respektive neschopnost usnout. Podle čínské medicíny souvisí toto starostlivé smýšlení s okruhem orgánů sleziny. Její důkladná detoxikace přispěje k tomu, aby člověk věčně nad něčím nepřemýšlel a přestal být uvězněný ve starostech. Současně s touto změnou se dostaví i rapidní zkvalitnění spánku. K vyčištění orgánů spadajících pod okruh sleziny využívám preparát Joalis VelienHelp. Kromě standardního užívání doporučím člověku, který nemůže usnout, aby si vzal jednu tabletku těsně před tím, než se chystá usnout. Toto užívání lidem doporučuji již více než tři roky ? a funguje výborně.

Člověk má naprogramované své biorytmy, prostřednictvím hypofýzy je řízen tzv. cirkadiánní cyklus, který řídí maxima aktivity vnitřních orgánů a hormonálních žláz. To věděli již staří čínští mudrcové, když sestavili orgánové hodiny, které stanovují maxima aktivity jednotlivých orgánů. V noci mezi jedenáctou a jednou hodinou jsou nejaktivnější žlučové cesty a žlučník, mezi první a třetí hodinou ranní pak játra. Mezi třetí a pátou hodinou ranní plíce, které se v tuto dobu nejlépe detoxikují a zbavují se hlenu. Mezi pátou a sedmou hodinou ranní je nejvíce aktivní tlusté střevo. Budíte se v noci? Zaznamenávejte si, v kolik hodin k tomu obvykle dochází. Snáze pak zjistíte, s kterým orgánovým okruhem máte problém.

Zdroj: Časopis Phoenix