Podvědomí je velice silná a podstatná stránka naší mysli. Roli podvědomí si málokdy uvědomujeme, jeho síla se projevuje především v době spánku. Podvědomí je ovšem velice mocná část lidských bytostí, jelikož stojí za veškerými tělesnými pochody i za samotným myšlením. Naučit se spolupracovat s podvědomím je tak způsob, jak si vylepšit život podle našich představ. A právě autosugesce je cesta, jak s podvědomím komunikovat a jak ho využít k našemu prospěchu.

Je potřeba si uvědomit, že autosugesce není všemocná. Díky ní určitě nevyhrajete ve Sportce či nepřesvědčíte druhého, aby vás miloval. Autosugesce je ovšem báječná, pokud chceme změnit cokoliv, co se dotýká vašeho těla či duše. Pomocí autosugesce tak můžete bojovat se zlozvyky, závislostmi, fóbiemi, zdravotními problémy, špatnými charakterovými vlastnostmi jako jsou lenost, agresivita, apod. Můžete na druhou stranu i podporovat svoje kladné stránky, jako je trpělivost, vůle, ale i třeba zvyšovat sebevědomí či intuici. Obzvláště ženy zaujme, že se dá autosugesce využít i k hubnutí. Fantazii a potřebám se meze nekladou. Je ovšem nutné vědět, jak správně postupovat.

Klíčem k našemu podvědomí je zvolení vhodné sugestivní formule (z latinského suggero – podsouvám, našeptávám, dodávám).

Je potřeba postupovat podle několika pravidel:

  • krátká věta
  • rozkazovací tón
  • přítomný čas
  • pozitivní tón (ne zápor)

Pokud tyto body dodržíme, sugestivní formule přinese kýžený efekt. Aby byl postup zřejmý, ukážeme si příklad. Pokud vás trápí např. bolest hlavy, určitě nezvolíme sugesci „Nebude mě bolet hlava“. Jednak se jedná o budoucí čas, jednak zde máme obsažený zápor. Naše podvědomí nerozlišuje zápor, protože základem principu fungování podvědomí jsou obrazy a nikoliv slova. Pokud byste pracovali s takovouto formulí, výsledek by byl opačný, než jaký si přejete. Proto je třeba zvolit v souladu s uvedenými pravidly formuli „Bolest mojí hlavy je stále menší“. Ani takováto formulace ovšem není optimální. Slovo „bolest“ v sobě totiž obsahuje negativní náboj. Proto je nejlepší zvolit formulaci „Moje hlava je zcela zdravá“.

Poté co máte hotovou vaši sugestivní formuli, je třeba ji co nejčastěji opakovat. Můžete nahlas, ale v duchu stačí. Využijte každou volnou chvíli k tomu, abyste formuli stále dokola omílali. Nejsilnější působení má formule v moment, když je pronášena před usnutím či těsně po probuzení. Pokud nemůžete usnout či trpíte nespavostí, opakujte sugesci stále dokola, dokud neusnete. Efekt tím jedině posílíte.

Existuje pomůcka, která vám autosugesci zjednoduší. Tou pomůckou je klasický růženec, který si můžete vytvořit buď sami či můžete použít růženec buddhistické či křesťanské tradice. Podstatné je, aby se jednalo o „náhrdelník“ s cca 40ti korálky, přičemž jeden z nich je větší – ten značí začátek a konec. Růženec můžete použít jako počítadlo pronesení autosugestivních formulí a navíc vám může pomáhat v koncentraci.

Pokud se rozhodnete řešit nějaký váš problém pomocí sugesce, měli byste u něj zůstat do té doby, dokud nedojdete k úspěchu, i kdyby to měla být záležitost několika měsíců.

Autosugesce je mocný nástroj, který by neměl být podceňován. Můžete docílit viditelných změn a zkvalitnit váš život. Stačí pouze vytrvat – trpělivost růže přináší.

Zdroj