Prvý krát túto techniku skúmal psychológ doktor Silva a podarilo sa mu ju rozšíriť priam do celého sveta. Prostredníctvom tejto knihy by som Vás aj ja o nej rád oboznámil. A to z toho dôvodu, že ide o veľmi účinnú autosugestívnu metódu, pomocou ktorej môžeme ľahšie dosiahnúť to, čo si želáme. Celá táto technika vychádza v podstate zo základov fyziky, podľa ktorej je najväčší výkon podávaný za najnižšie kladeného odporu. Ak tetno poznatok aplikujeme na naše vedomie, resp. jeho frekvenciu vysielania, zistíme, že existuje zmenená hladina vedomia, v ktorej sme skutočne náchylnejší a podnetnejší na priamu komunikáciu s našim podvedomím. Táto hladina sa nazýva Alfa a prechádzame ňou každý deň večer pred zaspávaním a ráno tesne pred zobudením.

Ide o vlnenie o rezonancii 8-13 Hz, zatiaľ čo beta vlny (bdelý stav) vysielajú frekvenciu 14-20 Hz. Na týchto vlnách sme schopní intenzívnejšie využívať našu myseľ, môžeme si ju ľahšie podriadiť, môžeme s ňou vedome manipulovať.

Dva typy meditácie

Na základe účinkov, intenzity a smeru meditácie, rozoznávame dva
základné typy:

Pasívna meditácia

  • ide o očistenie sa od všetkých myšlienok, vnímanie seba samého

Dynamická meditácia

  • ide o odstránenie myšlienok, ktoré nám len tak behajú na myseľ
  • usmernenie svojich myšlienok žiadaným smero
  • môžeme tak riešiť problémy

Účinky dynamickej meditácie:

  • Riešenie problémov
  • Potlačenie bolesti
  • Zvládanie stresu
  • Vnútorný pokoj
  • Sebakontrola
  • Zlepšenie pamäte
  • Odstránenie zlozvykov
  • Odstránenie fóbii

Myseľ je v poriadku, len ak je vyrovnaná sama so sebou. (Lucius Annaeus Seneca)

Ako sa dostať do hladiny Alfa?

Tento stav mysle alebo lepšie povedané vedomia, má svoje určité princípy. Aby sme sa do nej mohli dostať a zotrvať v nej dlhšiu dobu, musíme sa nimi riadiť. V alfe nie sú žiadne výčitky, pocity viny, strachu. Akonáhle by sa dostavili, preberieme sa. Preto musíme dokonale ovládať svoju myseľ a musíme ju vedieť úplne očistiť od vonkajších vplyvov. Najlepšie si vedomý prechod do tejto hladiny natrénujeme ráno po prebratí. Uvediem tu aj daný postup.

Nácvik vedomého prechodu do hladiny Alfa:
Ráno : v prípade potreby si odskočíme na WC a vrátime sa späť do postele zavrieme oči a pozrieme sa hore asi pod 20 st. uhlom začneme odpočítavať od 100 do 1. 10 dní po sebe opakujeme tento postup a potom čas skracujeme 10 dní od 50 do 1, potom od 25 do 1, od 10 do 1 a nakoniec od 5 do 1.

Cez deň: potom si môžeme precvičovať prechod cez deň , sadneme si opretí o stoličku a začneme si uvoľňovať celé telo začneme hlavou (tvár, krk), potom ruky, ramena, trup, chodidla a nohy každý jeden sval musíme zbaviť napätia následne si vyberieme bod asi 45 st. nad očami a zahľadíme sa naň pozeráme sa upreto až kým nám neoťažejú viečka a pomaly ich zavrieme začneme odpočítavať zase od 50 do 1, od 25 do 1, od 5 do 1, po 10 dní takto si časom natrénujeme veľmi rýchly prechod do spomínanej hladiny.

Večer: pred spaním si môžeme trénovať uvoľnenie tela, ľahneme si do polohy mŕtvoly a začneme uvoľňovať svaly začneme tvárou, ďalej krk, ruky, ramena. Postupne sa môžeme dostať až do hladiny Alfa.  Takto  sa naučíme aj zaspávať, prechodom cez Alfa hladinu. Môžeme si nacvičiť vedomý prechod do snov zdokonalenie psychoanalýzy

Metóda troch prstov

Chceš realizovať svoje sny? Prebuď sa!(Rudyard Kipling)

Keď si dobre nacvičíme prechod do hladiny Alfa, môžeme sa naučiť ešte jednu, oveľa účinnejšiu metódu zvanú tri prsty. S ňou sa dostaneme do hladiny len obyčajným spojením troch prstov, palca, ukazováka a prostedníka. Treba si túto techniku ale najskôr aktivovať a to môžeme len v hladine Alfa. Keď sa v nej budeme nachádzať, vytvorme si takú sugestívnu záložku, že vždy keď budeme chcieť, sa jednoduchým úkonom dostaneme do hladiny. To nám uľahčí prechod a budeme si takto môcť zlepšovať svoju pamäť a vybavovanie informácii.

Čo v Alfe? Čo v nej máme robiť?

Zdokonaľujme si svoju predstavivosť! Vytvorme si nejaký imaginárny obraz, Silva navrhuje tabuľu, na ktorú si môžeme projektovať rôzne obrazy. Takto si zlepšujeme svoje vizualizačné schopnosti. Skúsme začať s jedným objektom, všímajme si všetky jeho detaily, otáčajme s ním. Postupne objekty meňme a zvyšujme ich náročnosť. Stále živšie a živšie si ho uvedomujme.

S pomocou tabule sa môžeme zbavovať bolestí, chorôb, fóbii alebo si privolať do života čo chceme. Stači si to predstaviť na tabuli. Ide o akúsi autosugestívnu vizuálnu techniku práce s podvedomím.

Takže dôležité sú to slová a obrazy. A samozrejme ich pevný základ – viera a presvedčenie. Ak sa chceme zbaviť bolesti, predstavme si napr. seba s chorobou, ale len na krátko a potom sa obrazu zbavme. Nahraďme ho iným, naším novým, zdravým Ja. Pomocou tejto tabuli môžete riešiť problémy, hľadať odpovede, zdroje inšpirácie či vyhľadávať spomienky. Je veľmi dobrá pre rýchle učenie a pre vybavovanie informácii pri skúške. Možnosti je veľa. Sami vyskúšajte a objavujte jej skrytú silu.

Ako si privolám prianie, sny:

1. musíme si želať – silné prianie!!!
2. musíme veriť – stane sa to!!!
3. musíme to očakávať!!!
4. nesmieme vytvoriť problém – žiadne prekážky!!!

Aby sme dosiahli, čo chceme, musíme sa zmeniť!!!

Táto zmena musí byť sprevádzaná našim duchom!!!
Musíme odhaliť našeho ducha!!!
Musíme mu naslúchať!!!
Musíme mu porozumieť!!!
Musíme ho nechať rásť!!!
Musíme ho nechať žiť v nás!!!

Chceš realizovať svoje sny? Prebuď sa! (Rudyard Kipling)

Z knihy Adam-Vlastna-cesta-Odhal-svoju-pravu-tvar

Reklamy